TR kliver av BAS-samarbetet.

TravtrÀnarnas viktigaste uppgift Àr att tillvarata vÄra kunders intressen!

Vid TR:s senaste styrelsemöte (onsdag 12 juni) beslutades att TR skulle kliva av samarbetet inom BAS. Bakgrunden Àr att TR anser att vÄra och vÄra kunder hÀstÀgarnas intressen inte beaktas i tillrÀcklig omfattning inom BAS.
- Vi kÀnner att vi mÄste fÄ gehör för de frÄgor som rör A-trÀnarna och deras hÀstÀgare. DÀrför mÄste vi hitta andra vÀgar för att driva vÄra frÄgor, sÀger generalsekreterare Staffan Osterling.

Vill driva sina frÄgor
TR kÀnner att vi Àr i minoritet inom BAS och vi kommer ingenstans med vÄra frÄgor. VÄrt huvudsyfte Àr att driva de frÄgor som berör vÄra kollegor och deras kunder. Det Àr ingen impulshandling som TR gör nÀr de vÀljer att ta steget frÄn samarbetet inom BAS.
- Det har lÀnge funnits ett missnöje bland vÄra medlemmar och frÄgan om att kliva ur BAS har varit upp flera gÄnger tidigare, under mÄnga Är. Nu finner vi att det Àr dags att lÀmna BAS och fokusera pÄ att sjÀlva tillsammans med vÄra kunder HÀstÀgarna driva vÄra frÄgor, vilket Àr oerhört viktigt i det lÀge som travsporten befinner sig i för dagen, sÀger Staffan Osterling.

Stormöte pÄ Solvalla
PÄ styrelsemötet beslutade styrelsen att bilda en arbetsgrupp som ska hjÀlpa styrelsen att driva viktiga frÄgor. TR kallar till ett stormöte torsdagen den 15 augusti (dagen efter Jubileumspokalen) i Nordinsalen pÄ Solvalla.
- Vi hoppas att de flesta trÀnarna sluter upp pÄ mötet för att göra sin röst hörd, avslutar Staffan Osterling.