Lördagen 27 maj – Elitloppslördagen – blir det ingen sovmorgon för proffstränarna. Klockan 09:00 inleds ett informationsmöte för TR:s medlemmar i Arkaden på Solvalla, med efterföljande frågestund där ST:s och ATG:s nyckelpersoner deltar.

– Vi känner att behovet av information om nuläget, och vad detta nuläge innebär för förutsättningarna för travsportens utveckling, är stort. Elitloppshelgen är ett bra tillfälle att arrangera ett sådant här möte eftersom ju ”alla” är på plats på Solvalla då, både de som vill ha information och svar på frågor, och de som allra bäst kan ge information och svara på frågorna. Anslaget för mötet har största möjliga tänkbara perspektiv: Hur vi tillsammans bäst ska kunna möta framtiden, säger Travtränarnas Riksförbunds ordförande Jan Halberg.

Från Svensk Travsport och ATG deltar Anders Källström, Maria Croon, Robert Karlsson och Hasse Lord Skarplöth.

– Starkare uppställning av nyckelpersoner för hur sporten ska navigeras in i framtiden går väl knappast att hitta. Vi lyckas nu glädjande samla dessa samtidigt, så det här måste ses som bästa tänkbara möjlighet att komma och lyssna på vad de har att berätta, och för TR:s medlemmar att ställa frågor, säger Jan Halberg.

Mötet äger rum mellan klockan 09:00 och 11:00 lördagen den 27 maj i Arkaden på Solvalla och är öppet för alla TR:s medlemmar. Ingen föranmälan behövs. Se detaljerad inbjudan nedan.

Inbjudan proffstränarmöte 2023-05-27