Pressmeddelande från Travtränarnas Riksförbund

Travtränarnas Riksförbund förstärker sitt kansli. Generalsekreteraren Staffan Osterling kompletteras med Lars G Dahlgren, fackredaktör i 26 år på Travronden och sedan chefredaktör för Sulkysport åren 2017-2020.

– Vi är mycket glada över denna förstärkning av vår organisation. En principöverenskommelse är träffad med Lars G Dahlgren gällande en anställning inom Travtränarnas Riksförbund som inleds med i princip omedelbar verkan. Detaljerna i hur arbets- och uppdragsfördelningen blir mellan Staffan och Lars är dock ännu inte klara, säger Travtränarnas Riksförbunds ordförande Jan Halberg.

Lars G Dahlgren lämnade tjänsten som chefredaktör på Sulkysport under 2020 och har sedan dess haft vikariat och deltidsanställning som fackredaktör för Sulkysport.

– Resan med, och tiden på, Sulkysport har varit fantastisk och utvecklande. Men när det här erbjudandet presenterades kändes det helt rätt som något nytt och spännande att ta sig an. TR:s ledning har tankar gällande hur förbundet vill ta sig an att vara en framträdande och aktiv del av svensk travsports utveckling in i framtiden som jag tycker är intressanta, och som jag ser fram emot att medverka till att försöka förverkliga, säger Lars G Dahlgren.