Som meddelades i ett sms-utskick förra veckan är det planerade medlemsmötet på Solvalla på onsdag (18 oktober) inställt. Istället blir det i samarbete med, och på initiativ av, Svensk Travsport, fem regionala konferenser under november.

– Tyvärr kunde.vi konstatera att intresset för stormötet på Solvalla var för lågt för att det skulle vara meningsfullt att genomföra. En viktig anledning till det är att många av våra medlemmar har svårt att frigöra sig en hel dag på det här sättet för att resa till Solvalla. Samtidigt är det ju så att det finns behov av att komma samman, ta del av aktuell information, diskutera, och få svar på, viktiga frågor som man går och funderar på. Det har nu öppnat sig en bra möjlighet till det, säger TR:s ordförande Jan Halberg.

Denna möjlighet grundar sig i att Svensk Travsport vill komma ut på möten ”face-to-face” med travsportens utövare, avseende att prata om antidopingarbetet och andra viktiga frågor runt reglementen och tävling. Därför har ST beslutat att under november besöka fem banor. Målet har varit att hitta platser och datum, väl spridda över landet, som lämpar sig så att så många som möjligt, både A-och B-licensinnehavare, får smidig möjlighet att komma. Därför läggs dessa möten på eftermiddagarna i samband med banors kvällstävlingar, enligt följande:

Tisdag 8 november: Jägersro
Onsdag 22 november: Solvalla
Torsdag 23 november: Umåker
Onsdag 29 november: Åby
Torsdag 30 november: Bergsåker

Svensk Travsport mönstrar starkast möjliga laguppställning bland förbundets tjänstemän för dessa möten: Maria Croon, Robert Karlsson, Mattias Falkbåge, Liv Färndahl, Jonny Staaf, Antti Rautalinko.

TR återkommer med mer detaljerad information om hur/var/när för dessa regionala möten och kommer att göra regionbaserade sms-utskick och påminnelser när respektive mötesdatum närmar sig. Avsikten är också att representanter för TR ska finnas med på samtliga dessa möten.