Styrelsen i Travtränarnas Riksförbund har beslutat att kalla till ett höstmöte för alla medlemmar, onsdag den 20 november på Solvalla.

Det är klart att platsen för mötet blir Arkaden på Solvalla. Lunch kommer att ingå. Dagordning kommer senare. Planen är att ha intressanta gäster med viktiga saker att förmedla.

2022 hade TR höstmöte i Nordinsalen på Solvalla med stort fokus på den ekonomianalys som under hösten 2022 tagits fram av Ludvig & Co. Förra året blev upplägget ett annat, då TR istället blev medarrangör i de regionala träffar Svensk Travsport hade på fem banor med fokus på hästvälfärds-, sport- och ekonomifrågor.

Nu återgår vi alltså till ett regelrätt höstmöte.

Under denna tid på året pågår ett intensivt arbete med att sätta saker och ting i sporten inför 2025, inte minst budgetarbetet. TR är där involverat genom att vara representerat i det som heter ST:s prismedelsgrupp. Lars Dahlgren sitter med i den gruppen. Så snart det finns konkreta saker klara avseende innehållet i ST:s budget för 2025 kommer det givetvis att kommuniceras. Hela budgetarbetet ska dock genomföras under konfidentialitet och det gäller naturligtvis även den del som har med prismedelsgruppen att göra.

Med lite tur och ett budgetarbete som går framåt på bra sätt finns det förhoppningsvis just sådana konkreta saker klara som kan avhandlas på höstmötet 20 november.

/LARS DAHLGREN